Veelgestelde vragen

Zit je met een vraag ? Kies een rubriek en het antwoord is vlakbij.

Staat uw vraag niet in deze lijst ?
Neem dan contact op met ons. Wij proberen uw vraag zo snel mogelijk te beantwoorden. Houd echter gezien de grote hoeveelheid mail die wij dagelijks ontvangen, rekening met enkele uren voordat wij u antwoorden. Alvast dank voor het begrip.

Service

TICKETS

Moet je voor elk kind en/of baby een ticket kopen?
Door het gebruik van genummerde plaatsen, is het aantal zitjes in de tent exact bepaald. Dit is trouwens een absolute voorwaarde vanuit het aspect veiligheid.
Kinderen jonger dan 3 jaar moeten geen ticket hebben op voorwaarde dat ze op de schoot genomen worden. Anders dient een extra ticketje.
Vanaf 3 jaar (de geboortedatum geldt daarbij op de dag van de show als officiële norm) dient er altijd een ticket aangekocht te worden.

Kan ik tickets omruilen?
Verkochte tickets worden niet teruggenomen.. Het evenement is daar met bijna 30.000 bezoekers te groot voor.
Omwisselen naar een andere show kan uitzonderlijk wel gebeuren : U krijgt dan een voucher ter waarde van het reeds aangekochte aantal tickets. Deze voucher kan dan aangewend worden in een show die op dat moment nog wel het gewenste aantal tickets heeft. Opgelet : mogelijks is de door U gewenste show dan al uitverkocht. Een voucher kan dan niet als voorrecht worden gehanteerd om alsnog plaatsen voor die show te krijgen.

Tickets uitprinten of laten scannen?
Jouw aankomst in het circusdorp kan erg vlot verlopen : via jouw vooraf uitgeprinte tickets en/of via het scannen vanaf jouw mobiele telefoon.

Tickets verloren en/of niet ontvangen?
Stuur onze ticketservice een mailtje (tickets@houseofentertainment.be) met daarin volgende info ::
– show waarvoor je tickets kocht : dag en uur.
– aantal tickets dat je kocht
– het rekeningnummer en de naam van de rekeninghouder vanwaar de betaling gebeurde
We proberen jou daarna zo snel mogelijk een antwoord te bezorgen.

Tickets per mail. Hoe werkt dat ?
Tickets die online worden verkocht, krijgen per mail een BEVESTIGINGSMAIL bezorgd zodra de betaling goed werd ontvangen. Via overschrijving kan dit – afhankelijk van de bankinstelling – soms iets meer tijd in beslag nemen. Kijk zeker ook eens na of de bevestigingsmail niet in jouw spambox en/of ongewenste mail is beland. Uitzonderlijk durft een bevestigingsbericht daar wel eens ongewild belanden. De TICKETS ZELF worden jou pas rond 18 november in een nieuw mailbericht doorgestuurd.

Kan ik tickets reserveren of kopen via een E-mail of per telefoon?
Tickets kunnen ofwel online aangekocht worden via www.sintindepiste.be, ofwel rechtstreeks aan de infobalie van het stadhuis van Sint-Niklaas.

Kan je op de dag zelf nog tickets kopen?
Voor aanvang van elke show worden niet-verkochte of vrijgekomen tickets opnieuw in verkoop gebracht aan de kassa. Toewijzing gebeurt in volgorde van aanschuiven aan de kassa.

Moet ik vooraf laten weten wanneer ik met een grote groep naar de show kom?
Wie met een grote groep (meer dan 30 personen) komt, neemt vooraf best contact op. Kleinere groepen dienen via de reguliere kanalen te bestellen.

Kan ik prijsvermindering krijgen voor o.a. groep, bepaalde leeftijdscategorie, kansenpas, …?
De ticketprijs is dermate laag in verhouding tot de geleverde kwaliteit van het evenement, dat Sint in de Piste geen reducties toekent. Voor groepen (bedrijven/verenigingen/scholen) vanaf 50 personen hebben we bijzondere tarieven en incentiveformules. Contacteer ons voor meer info.

IN DE TENT

Zijn de plaatsen genummerd?
De plaatsen zijn genummerd. U kan bij aankoop kiezen uit loge- of tribuneplaatsen. Logeplaatsen (stoelen) bevinden zich in de eerste rijen rondom de circuspiste. De tribuneplaatsen zijn in de hoogte oplopende rijen die een goede zichtbaarheid bieden op het spektakel. Opgelet : als allerlaatste worden er soms nog enkele tickets in de verkoop gebracht (tegen sterk gereduceerde prijs). Dit zijn echter de plaatsen vlak naast de artiesteningang. Zichtbaarheid is nog steeds prima, maar wel beperkter dan het frontale zicht op alle overige zitplaatsen.

Kan ik met mijn rolstoel naar binnen?
Het circus is rolstoelvriendelijk. De rolstoelgebruikers + begeleiders kunnen rechtstreeks een ticket bestellen via de ticketingdienst.

Vanaf wanneer kan je de tent binnen?
De onthaaltent wordt één uur vóór aanvang geopend. De showtent zelf kan je pas ongeveer 30 minuten vóór het begin van de show betreden.

Zijn er toiletfaciliteiten?
Toiletfaciliteiten zijn in ruime mate aanwezig vlakbij de voortent. 

Is er een EHBO-post aanwezig?
Een erkende hulporganisatie is aanwezig. U kunt deze mensen herkennen aan hun fluorescerende vesten. Zij bevinden zich in de voortent en in de showtent.

Waar laat ik mijn kinderwagen, buggy, rollator, … tijdens de voorstelling?
Kinderwagens en buggy’s mogen op last van de brandweer niet mee de tent in. Bij aankomst kan U deze in bewaring geven in de voortent. Uw kind kunt U op schoot houden. Het daarvoor aangekochte ticket geeft recht op een zitplaats. Rollators mogen enkel alleen door de persoon meegenomen worden tot aan de zitplaats. Een begeleider stalt ze daarna op een veilige plaats tot aan het einde van de show.

DE SHOW

Hoe lang duurt een voorstelling?
Een voorstelling duurt ongeveer 90 minuten. Er is geen pauze voorzien.

Vanaf welke leeftijd is Sint in de Piste het meest geschikt?
Een minimumleeftijd is moeilijk te bepalen aangezien dit sterk varieert per kind. Als (groot)ouder/begeleider bent U best geschikt om dit voor uw kind in te schatten. Sint in de Piste is evenwel een kindvriendelijk event waarbij alle aspecten boeiend zijn binnen een specifieke leeftijdscategorie : visuele acts, klank- en kleuren, verhaallijn, … en natuurlijk Sinterklaas en zijn vele talentenpieten. Als algemene richtlijn durven we een minimumleeftijd van 3 jaar adviseren. Maar natuurlijk is iedereen die jonger is dan 3 jaar ook welkom.

Zijn er schoolvoorstellingen?
Door de vele medewerkers (meer dan 200 per show) behoren schoolvoorstellingen op weekdagen helaas niet tot de mogelijkheden.  Heel wat ouderverenigingen of scholen nemen wel het initiatief om in groepsverband naar 1 van de 12 reguliere weekendshows te komen. Tickets worden dan via de school zelf aangekocht en – al dan niet met financiële tegemoetkoming van de oudervereniging of de school – aangeboden aan eventueel geïnteresseerde kinderen/gezinnen. De vrijwillig ingeschreven kinderen/gezinnen worden dan begeleid door leerkrachten en/of ouders.

Mijn kind is jarig … kan je dit vermelden in de show?
Wat fijn dat jullie de verjaardag in het circus komen vieren ! De omvang (met 2300 toeschouwers per voorstelling) en het concept van de show staan echter niet toe om een bijzondere en/of persoonlijke aangelegenheid te vermelden. Anderzijds willen we ook het aspect bewaken dat Sinterklaas er is voor alle kinderen : mogelijks zijn er nog kinderen in de tent die op dat moment jarig zijn maar die dat niet hebben gemeld. Het is in dergelijke situaties voor een kind onbegrijpelijk waarom Sinterklaas het ene kindje wel vernoemt, terwijl het zelf niet wordt aangesproken. Maar … de feestelijke show zorgt ongetwijfeld op zich al voor een geslaagde verjaardag.

Kunnen we een repetitie van de show bijwonen?
Het productieproces van het evenement laat het niet toe om publieke repetities te organiseren. 

Wordt er gebruik gemaakt van luide muziek ?
De optimale en veilige beleving van onze bezoekers staat over de hele lijn van het evenement centraal. Het goed beheersen van de wettelijk vastgelegde geluidsniveaus maakt daar een belangrijk onderdeel van uit. Ondanks dat, kan het dragen van een geluiddempende hoofdtelefoon zeker een meerwaarde zijn voor onze vaak zeer jonge bezoekers. Ook oordopjes zijn op eenvoudige vraag beschikbaar mocht dat nodig geacht worden.

VERLOREN VOORWERPEN

Wat als ik iets verlies en/of onder de tribune laat vallen tijdens de show?
Zoekgeraakte of gevallen voorwerpen worden aan het einde van de show verzameld aan de uitgang van de onthaaltent. Je blijft hoe dan ook persoonlijk verantwoordelijk voor het verlies en/of beschadiging van het verloren voorwerp.

Ik bemerkte bij thuiskomst dat ik iets had achtergelaten bij het circus?
Kom in dat geval zo snel mogelijk terug naar het circusterrein en vraag na bij buffet/kassa of er iets gevonden is. Bemerk je het pas later, kan je altijd contact opnemen. Je blijft hoe dan ook persoonlijk verantwoordelijk voor het verlies en/of beschadiging van het verloren voorwerp.

PRAKTISCHE ZAKEN

Krijgt iedereen aan het einde van de show een geschenktasje?
In ruil voor de toegangskaart krijgt ieder aanwezig kind een geschenktasje. Dit geldt niet voor volwassenen en/of ‘kinderen thuis’.

Zijn er cateringfaciliteiten bij Sint in de Piste?
Tegen een budgetvriendelijke prijs wordt een uitgebreide restauratie aangeboden : diverse niet-alcoholische dranken (gekoeld/warm), popcorn, braadworst, hotdogs, chips, suikerspin, ijs, snoep, … 
Ook op Plaza Sinterklaas, de nostalgische kermis aan de ingang van Sint in de Piste, kan je lekkere Sinterklaaszoetigheden kopen.

Kan ik vóór of na de voorstelling nog een hapje eten?
Sint in de Piste voorziet in ruime cateringfaciliteiten vóór aanvang van de voorstelling. Voor een grotere hap kan U terecht in de vele horecazaken rondom het evenementenplein. Wanneer U met een grotere groep de voorstelling bijwoont, is vooraf reserveren in één van die horecazaken aangewezen.

Kunnen we ons bezoek aan Sint in de Piste combineren met andere activiteiten?
Stel zelf een dag/weekendprogramma samen via de websites www.stadvandesint.be en/of www.ontdeksintniklaas.be.

Waar kan ik parkeren?
In de buurt van het evenementenplein zijn er ruime parkeerfaciliteiten. Klik hier voor meer praktische en concrete informatie.

Mag er gerookt worden tijdens de voorstelling?
Roken is nergens binnen het evenemententerrein (zowel binnen als buiten) toegestaan. Dit zowel omwille van de veiligheid, maar ook omwille van het gezondheidsaspect in de nabijheid van kinderen en niet-rokende toeschouwers.

Kan ik cash of elektronisch betalen ?
Beide opties zijn mogelijk.

SINTERKLAAS

Kunnen we de sint persoonlijk ontmoeten?
Sinterklaas zetelt niet in de onthaaltent van het circus. Om een vlotte doorstroming van het publiek en een tijdig aanvangen van de voorstelling te garanderen, heeft Sinterklaas er voor gekozen iedereen uitgebreid vanuit de piste te begroeten.

Waar bezorg ik mijn knutselwerkje of brief voor de Sint?
Je kan die in de onthaaltent in de grote brievenbus stoppen of zelfs persoonlijk afgeven aan één van zijn vele circuspieten. 

BEELD- & GELUIDSOPNAMES

Mag ik teksten en foto’s van de website gebruiken?
Dat kan, mits u een bronvermelding doet. Het siert u wanneer u op uw site of in uw boek, werkstuk, … vermeldt waar de foto’s en dergelijke vandaan komen. Als bronvermelding zien wij graag : www.sintindepiste.be

Mag ik beeld- en geluidsopnames maken?
Fotograferen zonder flits is toegestaan. Integrale beeld/geluids/filmopnames van 1 act en/of de volledige show is vanuit het auteursrecht niet toegestaan. Enige uitzondering hierop zijn de erkende pers- en beeldmedia die na voorafgaande aanvraag een accreditatie krijgen.  Wanneer U toch uitgebreide beeld- en/of geluidsopnames maakt, zullen we U vriendelijk verzoeken dit te stoppen. Bij een volgende inbreuk zal u de toegang tot de tent ontzegd worden.